Kategóriák
Recept

OFF: Ha nem érkeznek meg azonnal az üzeneteid

Nem az üzenetküldő appod tehet arról, hogy nem érkeznek meg az üzeneteid.

Bosszantó, amikor a telefon nem értesít a beérkezett üzenetekről, azaz csak akkor veszed észre, hogy üzenetet kaptál, amikor megnyitod a Vibert/Threemát/Signalt. Erről nem az üzenetküldő appok tehetnek, hanem a telefongyártók, de te felül tudod írni a beállításaikat.

A telefongyártók az energiafogyasztás csökkentése (azaz az üzemidő növelése) érdekében korlátozzák a háttérben futó appok működését, így pl. azt, hogy küldhetnek-e push-üzeneteket, vagy hogy milyen gyakran csatlakozhatnak a hálózatra, hogy ellenőrizhessék és letölthessék az új üzeneteket. Bizonyos appoknál ez nem jelent problémát, az üzenetküldő appok működését viszont komolyan akadályozza. Hogy a vásárlókat ne bosszantsák fel, a „nagyobb” szolgáltatók elterjedtebb appjainak a működését kiveszik ezek alól a korlátozások alól, így aztán a mezei felhasználó azt gondolja, mivel a pl. Facebook- és Whatsapp-üzenetei azonnal megjelennek, a Viber/Threema/egyéb app hibás abban, hogy „nem jönnek meg” azonnal az üzenetek.

Át kell állítanod az üzenetküldő app engedélyeit, illetve a telefon beállításait ahhoz, hogy azonnal megérkezzenek az üzeneteid. (Előtte azért ellenőrizd, hogy nem te magad némítottad-e el véletlenül az app értesítéseit….) Mivel a gyártók az androidot testreszabják, nem egységes, melyik gyártó melyik készülékén mit kell hol átállítani! Ezeket keresd és ellenőrizd:

– Ellenőrizd az üzenetküldő app beállításaiban, hogy nincsenek-e korlátozva az értesítések, illetve a mobilnetes hozzáférés.

– A telefon beállításaiban:

– ellenőrizd a hálózati beállításoknál (pl. „Kapcsolatok” menüpontnál olyan almenüpontok, mint „Adathasználat”, „Adattakarékos üzemmód”), hogy az üzenetküldő appod adattakarékos módban is forgalmazhat-e adatot

– ellenőrizd, hogy az app használhat-e mobiladatot

– nézd meg (többnyire az „Értesítések” menüpontban, esetleg annak „speciális beállítások”, vagy „appok” vagy hasonló almenüpontban), hogy az app értesítései nincsenek-e letiltva a telefon beállításaiban

– ha szeretnéd, hogy a „ne zavarjanak” üzemmódban is megérkezzenek az üzenetek és értesítések, akkor nézd meg, az üzenetküldő appod kivételt kapott-e a „ne zavarj” parancs alól (pl. egy „alkalmazások” almenüpontban)

– az „Akkumulátorhasználat”, „Adaptív akkumulátorkezelés”, „Eszközkarbantartó” és hasonló nevű menüpontokban és almenüpontjaikban ellenőrizd, be van-e kapcsolva pl. egy „energiatakarékos mód”, és ha igen, kivételt képez-e az appod,

– nézd meg a „Háttérhasználat”-nál vagy ehhez hasonló nevű menüpontban, a telefon „altatja-e” a ritkábban használt appokat, és ha igen, akkor kapcsold ki vagy tedd hozzá az üzenetküldő appodat a soha nem altatott kivételekhez.

Fontos: Némely gyártónál mindezt a szoftverfrissítések után, rosszabb esetben a telefon újraindítása után újból be kell állítani.

Ha mindez nem segít, akkor írj a telefonod gyártójának és kérdezd meg tőle, hol tudod engedélyezni, hogy xy app mindig azonnal letöltse az üzeneteket és értesítéseket jelenítsen meg. Az android licence elvileg tiltja a telefongyártóknak, hogy hátrányosan megkülönböztessenek appokat, azaz nem szívességet tesznek neked, ha elmondják, te hol tudod megjavítani azt, amit ők elrontottak.